التخطي إلى المحتوى الرئيسي

FW: The Kia Picanto Then and Now - A Design Transformation بيكانتو

 

 

The Kia Picanto Then and Now – A Design Transformation

 

1999 (a.k.a. "Visto")

Here it is folks – our very first Picanto, but it wasn't called the Picanto just yet. It was commonly known as the Visto in the domestic Korean market, but was badged under the Hyundai brand with model names such as Amica, Atos Prime and Atoz for several overseas markets.

2000

The 2000 edition got a bit heavier in weight, but still racked up an impressive 41.8 miles per gallon (US) and retained the same engine as the 1999 model.

2002

You can start to see a little bit of today's Picanto take shape here. This model still retained the same engine, but got lighter in weight, which increased its miles per gallon performance to 50.5.

2004 Picanto

Goodbye Visto, hello Picanto! The Picanto, known as the Kia Morning in the domestic Korean market, featured new styling, spacious interior and multiple engine options: 1.0 and 1.1 liter gasoline and a 1.1 liter diesel.

2007

There was a major face lift in 2007 thanks to our design team who created a more prominent and rounded front and deeper rear bumper.

2008

Kia Picanto's lead designer laid down a strong design foundation and began to shape the car towards a recognizable Kia identity. The 2008 Picanto boasted a whole range of upgrades, especially in exterior styling with new front and rear bumpers, headlights, rear clusters, hood and electrically adjustable wing mirrors.

2010

In 2010, Peter Schreyer, Kia's Chief Design Officer, began to put his design touches on the Picanto. Some additional styling changes gave the city car a fresher face with exterior enhancements including two-tone bumper and waistline body color molding. The Sports Pack edition featured the signature family-look Kia grille and sportier front/rear bumpers and side sill molding. It also became available in a new exciting Lime color and 15" black flower alloy wheels were offered as an option.

2011 – Present

The power to surprise continues with new and dramatic design changes. The present day All-new Picanto features overall proportion changes along with an extended wheelbase and greater passenger space to enhance comfort and a feeling of sportiness. The main concept and design theme is "distinct & modern," which emphasizes sophisticated styling that has the power to turn people's heads when they see the sporty city car drive past.

 

 

تعليقات

  1. Thanks for every other excellent post. The
    place else may just anyone get that type of info in such a perfect means of writing?
    I have a presentation next week, and I am at the look for such information.


    My web blog iphone 5 release date uk

    ردحذف
  2. Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on
    the video to make your point. You clearly know
    what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your blog when you could be giving us something
    informative to read?

    Feel free to visit my blog :: iphone 5 keyboard

    ردحذف

إرسال تعليق

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

معاني الاشارت التحذيرية علي الطريق ( اشارات المرور ) - ( اللوحات المرورية )

اولاً: الغرض من الإشارات التحذيرية: تستخدم الإشارات التحذيرية لتنبيه وتحذير السائق وكافة مستخدمي الطريف في أخطار أو أوضاع خطرة قائمة أو محتملة على الطريق أو الشارع أو بجوارهما وذلك حتى لا يفاجأ بالخطر ويؤثر سلباً على تصرفه. وتطالب الإشارات التحذيرية بأخذ الحيطة والحذر من قبل السائق من أجل سلامته وسلامة من معه وكافة مستخدمي الطريق. ثانياً: شكل وألوان الإشارات التحذيرية: بوجه عام تكون جميع الإشارات التحذيرية ذات شكل مثلث . وتكون الأرضية (خلفية الإشارة) باللون الأبيض والرموز أو الرسوم باللون الأسود على وجه الإشارة وإطار باللون الأحمر. منعطف حاد لليمين منعطف حاد لليسار منعطف لليمين منعطف لليسار طريق متعرج لليمين طريق متعرج لليسار منعطفات خطرة من اليمين لليسار منعطفات خطرة من اليسار لليمين الطريق يضيق من اليمين الطريق يضيق من الجانبين صعود نزول مطب طريق غير مستوي الطريق يتجه لنهاية حافة رصيف بحري أو نهري الطريق يضيق من اليسار صخور متساقطة حصى متناثرة طريق زلق منخفض معبر جمال معبر دراجات معبر أطفال معبر مشاة طيران منخفض إشارات ضوئية إشارات ضوئية معبر حيوانات تقاطع طريق تقاطع طرق طريق

معلومات عن الهكر وكيف يتم الاختراق وطرق الوقاية

معلومات عن الهكر وكيف يتم الاختراق وطرق الوقاية أنواع الاختراق: ( 1 ) اختراق المزودات أو الأجهزة الرئيسية للشركات والمؤسسات أو الجهات الحكومية وذلك باختراق الجدران النارية التي عادة توضع لحمايتها وغالبا ما يتم ذلك باستخدام المحاكاة Spoofing وهو مصطلح يطلق على عملية انتحال شخصية للدخول إلي النظام حيث أن حزم الـ IP تحتوي على عناوين للمرسل والمرسل إليه وهذه العناوين ينظر إليها على أنها عناوين مقبولة وسارية المفعول من قبل البرامج وأجهزة الشبكة. ومن خلال طريقة تعرف بمسارات المصدر Source Routing فإن حزم الـ IP قد تم إعطائها شكلا تبدو معه وكأنها قادمة من كمبيوتر معين بينما هي في حقيقة الأمر ليست قادمة منه وعلى ذلك فإن النظام إذا وثق بهوية عنوان مصدر الحزمة فإنه يكون بذلك قد خدع وهذه الطريقة هي ذاتها التي نجح بها مخترقي الهوت ميل في الدخول إلى معلومات النظام. ( 2 ) اختراق الأجهزة الشخصية والعبث بما تحويه من معلومات وهي طريقة للأسف شائعة لسذاجة أصحاب الأجهزة الشخصية من جانب ولسهولة تعلم برامج الاختراقات وتعددها من جانب أخر. ( 3 ) التعرض للبيانات أثناء انتقالها والتع

رحلة سمك السلمون العجيبة

يبدو أن الإنسان لا يزال أمامه الكثير حتى يفهم ظاهرة البيئة التي تحيط به ، كما يبدو أن الإنسان – وإن كان هو المخلوق الوحيد الذي يعقل – ليس هو الوحيد الذي يرحل أو يضحي ... الخ ، فلئن كان البشر يشكلون أمة ، فكذلك تشكل المخلوقات الأخرى أمم لها خصائصها وطرائقها ، يقول عز وجل "وما من دابة في الأرض ولا طائر يطير بجناحية إلا أمم أمثالكم ما فرطنا في الكتاب من شيء ثم إلى ربهم يحشرون" (الأنعام:38) . ومن هنا نبدأ.بسواحل النصف الشمالي للكرة الأرضية ، ففي تلك البلاد ، وفي ظلام العصور السحيقة ، عرف الإنسان الأول أسماك السالمون ، فبدأ بناء الحضارات والثقافات ، وفي اللغات القديمة ، أفردت لأسماك السالمون مظاهر الاحترام والترحيب ، وقد وصلت هذه المظاهر إلى حد أن الموت كان عقوبة من يلقي الفضلات والقاذورات في الأنهار ، حيث تقضي أسماك السالمون السنين الأولى من حياتها . ويقوم سمك السالمون برحلة أو هجرة عجيبة خلال دورة حياته ، والتي تعد لغزا لم يقطع العلماء فيه بإجابة محددة حتى الآن . وتولد أسماك السالمون في الأنهار ، لكنها لا تلبث أن تهجر هذه الأنهار - فتأخذ طريها إلى البحر المتسع (المياه المال